MY CLICK. Get yours at bighugelabs.com/flickr

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Booked your hotel here.

Saturday, November 10, 2007

SPM dan CUTI SEKOLAH



"Wahai Abu Zar,tidak dinamakan seseorang itu berakal jika akalnya tidak digunakan untuk berfikir dan tidak ada usaha yang dianggap bermanfaat melainkan berakhlak mulia"
(Hadis Riwayat Al-Baihaqi dan Ibnu Hibban)

Kepada anak anak yang menduduki perpriksaan SPM yang bermula Isnin ini Uncle berdoa semoga semua anak anak berjaya dengan cermelang.

Renung renung kan :::::::
Pelajar hendaklah mengembeling pelbagai kaedah dan teknik belajar yang berkesan.
Orang yang bijak mengunakan tenaga yang minimm untuk menghasilkan keputusan yang optimum.Ini hanya boleh berlaku melalui strategi.Pelajar yang belajar saperti askar di medan perang.Pasukan yang mempunyai strategi yang hebat akan mengalahkan pasukan yang tidak mempunyai strategi.

MAHIR STRATEGI & TEKNIK PEPERIKSAAN
Orang yang bijak mensasarkan "end result".End result di dalam proses belajar bagi seorang pelajar ialah berjaya didalam peperiksaan.Ingat: 2tahun tenaga yang anda gunakan untuk berlajar akan dinilai dalam masa 3 jam sahaja.Orang yang bijak akan menumpukan untuk menguasai 'masa emas' 3 jam ini.

ANGGAPLAH BELAJAR ITU SEBAGAI TANGGUNGJAWAB MENCARI ILMU BUKAN UNTUK PEPERIKSAAN SEMATA-MATA.
Walaupun peperiksaan penting,orang yang bijak menilai bahawa ilmu itu adalah senjata untuk bekalan sepanjang hayat.Orang yang tidak berilmu ibarat Kalah Sebelum Berjuang.
(rujukan buku :Panduan Mencerdaskan MINDA-Siti Nor Nahyah Mahamood/Jaafar Salleh)

Kepada bapa bapa yang hendak membawak anak anak tersayang melancong pada cuti sekolah ini sila melancong ke Bumi Kenyalang Sarawak.Banyak tempat yang menarik untuk di lawati .
Jika memerlu kan transport (kenderaan) sla hubungi saya e-mail awgcasim@yahoo.com.my
atau tel:013-5780711 .Kami boleh menguruskan perjalanan anda di KUCHING .
Selamat bercuti.

No comments: